Sekcja Finansów

Główna księgowa

sekc. Arleta Kozłowska
tel.:(32) 251 00 81 wew.: 723

Wydział:
Katarzyna Socha
wew.: 724
Paulina Joneczko
wew.: 724

Do zadań Sekcji Finansów  należy w szczególności: 

  • sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  • prowadzenie rachunkowości komendy;
  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
    • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
    • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
    • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
    • dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
    • wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  • realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  • prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  • prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  • opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  • opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  • sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  • przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  • naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  • realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  • sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  • udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  • opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
  • organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  • kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;